Paleo, Vegán tejmentes kókuszjoghurt (laktózmentes, gluténmentes, szójamentes)

Tejmentes, gluténmentes, szójamentes  kókuszjoghurt recept

Paleo, vegán kókuszjoghurt

Paleo, vegán kókuszjoghurt

Hozzávalók:

Elkészítés:

A hozzávalókat (a pektin és az édesítő kivételével)  tejfőző automatába rakjuk és a tejfőző programon elkészítjük. (Tejfőző automaták itt kaphatóak!)

Ezután leszűrjük és ha már nem forró, alaposan kinyomkodjuk.

Keverjük össze a pektint az édesítővel, majd öntsük a tejbe és keverjük csomómentesre.

Alacsony hőmérsékleten, forrástól számított 3 percig főzzük.

Ezután öntsük csavaros üvegekbe, zárjuk le és szobahőmérsékleten hűtsük ki.

Ha kihűlt rakjuk hűtőbe.

Már másnapra sűrűsödni fog, de minél tovább áll, annál sűrűbb lesz.

A joghurt enyhén kókuszillatú, selymes állagú lesz, nem túl sűrű.

A pektintől enyhén édeskés, kissé savanykás.
Használható ha még nem nagyon sűrű ivólének, kanalazható joghurtnak, de készíthetünk belőle majonézt vagy bármilyen mártogatós krémet.
Hetekig eltartható, ezért nagyobb adagot is készíthetünk belőle.
Tápértékei 100 grammonként:
  • Energia: 89,7 kcal
  • Fehérje: 0,7 g
  • Zsír: 8 g
  • Szénhidrát: 2,1 g
Tejmentes, hozzáadott cukormentes "joghurt"

Tejmentes, hozzáadott cukortól mentes natúr “joghurt”

Ízesített joghurt készítése:

Gránátalmás-epres CHIA kókuszjoghurt 
Hozzávalók:

Elkészítés:

Keverjük össze a száraz hozzávalókat.

Öntsük késes aprítóba a joghurtot és a citromlevet.

Daraboljunk bele 80 g epret és daráljuk krémesre.

Tegyük a pudingporos keveréket egy edénybe, öntsük rá az epres joghurtot.
Kavarjuk csomómentesre és alacsony hőfokon, állandó keverés mellett sűrítsük be.

A joghurtunk  ekkor még kissé folyékony, de mire fogyasztjuk meg fog dermedni.

Osszuk el 3 tálkába és szórjuk bele a gránátalmát (hagyhatunk a tetejére díszíteni).

A megmaradt epret vágjuk vékony szeletekre és rakjuk a joghurt tetejére.

Tápértékei 100 grammonként:

  • Energia: 83,3 kcal
  • Fehérje: 1,4 g
  • Zsír: 5,3 g
  • Szénhidrát: 6,4 g
Paleo-vegán epres "joghurt"

Paleo-vegán epres “joghurt”

Köszönjük a receptet Julika kolléganőnknek!

Update (Ti Készítettétek):

Szathmáryné Vantara Klaudia tesztelte a kókuszjoghurt receptet, és Szafi Fitt szénhidrátcsökkentett sörkiflivel fogyasztotta (RECEPT ITT!):

Vegán kókuszjoghurt paleo sörkiflivel

Vegán kókuszjoghurt paleo sörkiflivel

Pelenczei‎ Petra tesztelte a kókuszjoghurt receptet: „Ez aztán a tényleg mindenmentes finomság!” (Petra)

Paleo-vegán kókuszjoghurt

Málnás banánfagyi (RECEPT ITT!) házi készítésű kókuszjoghurttal Kelemen Violától:

Házi banánfagyi

FIGYELEM! Az ételek tápanyagtartalma (a lisztkeverékek/összetevők tápanyag változása miatt) eltérhet/változhat a receptben megadott tápértéktől!
Ezért a webshopban megadott tápértékekkel kérlek ellenőrizzétek a számításokat, mert nem tudom az összeset (több ezer recept) folyamatosan átszámolni és frissíteni!

Köszönöm! Szafi :)

7 hozzászólás

  1. Viktória Bognár péntek, április 21, 2017

    Kedves Szafi!

    Akinek nincs készüléke hogy készítse el?

  2. Szia Szafi!
    Csütörtökön megcsináltam, azóta hűtőben van, de szinte semmit nem sűrűsödött ???? Olyan mint egy ívójoghurt. Kb mennyi idő után lesz joghurt állagú? Valamit rosszul csináltam esetleg?
    Válaszodat köszönöm ☺️

  3. Szia Ági!
    Lehet a pektin a hibás,mert másnap reggelre már kissé még folyékony joghurt sűrűségűnek kell lennie.

    • Kedves Julianna!
      Köszönöm a választ 🙂
      Azt a fajtát használtam ami a receptben is szerepel. Most megpróbálom majd egy másikkal is.
      De még így is nagyon finom volt ???? sűrűn fogom elkészíteni!

  4. Sziasztok! Mukodhet agar-agarral is a joghurt recept? Abbol mennyi kell? Koszonom!

Hozzászólás írása

Receptkereső

MEGTALÁLHATÓAK VAGYUNK

Twitter Facebook Google Plus Instagram RSS Feed Pinterest

ALAPANYAGOK JÓ ÁRON…