Gluténmentes, szénhidrát-csökkentett, paleo kenyérlángos élesztőmentesen, tejmentesen

A búzaliszteshez nagyon hasonlító gluténmentes,

élesztőmentes, paleo kenyérlángos recept

Szafi Reform gluténmentes, szénhidrátcsökkentett kenyérlángos

Tészta hozzávalói (4 főre):

Feltét hozzávalói:

  • 1 db lila hagyma (szeletelve 160 g)
  • 150 g angolszalonna vagy fekete erdei sonka
  • 2 g Szafi Reform fokhagymapor (Szafi Reform fokhagymapor ITT!)
  • 1 g Szafi Reform himalaya só (Szafi Reform himalaya só ITT!) – sós szalonna, bacon esetén elhagyható
  • 1 g bors
  • 8 g citromlé (aki tejföllel készíti, az hagyja el a citromlevet)
  • 100-150 g totu krém (ezt tejföllel helyettesítheti aki nem paleós és nem tejérzékeny) (totu krém recept ITT!)
  • reszelt sajt (ízlés és diéta szerinti mennyiség, tejérzékenyeknek elhagyható)

Sütéshez:

  • tepsi
  • sütőpapír a tepsi borításához

Először aprítsuk fel a szalonnát (fekete erdei sonka esetén ezt a műveletet hagyjuk ki), kissé pirítsuk meg és hagyjuk kihűlni. (Csak egy pár percig süssük, ha ez a lépés kimarad, elázik a tészta és nyers marad, de vigyázzunk arra is, hogy ne süssük meg nagyon, mert megéghet a sütés alatt.)

Tészta elkészítése:

Keverjük össze kézi habverővel a lisztkeverék kivételével a hozzávalókat, majd adjuk hozzá a lisztkeveréket, és gyors mozdulatokkal keverjük csomómentesre (kb. nokedli állagúnak kell lennie a nyers tésztának, ami pihentetés után lesz jól formázható).

Pihentessük szoba hőmérsékleten 15 percig.

Ez idő alatt béleljünk ki sütőpapírral egy tepsit (33*23 cm-eset).

Szeleteljük vékonyra a hagymát.

Keverjük  a totu krémbe a sót, borsot, citromlevet (tejföl esetén ezt hagyjuk el) és a fokhagymaport.

Ha letelt a pihentetési idő:

Lisztezett felületen gyúrjuk át a tésztát és nyújtsunk belőle egy kb. 33×23 cm- es lapot. (úgy, hogy a széle vastagabb legyen)

Ezután rakjuk a tepsibe.

Kenjük le a totu krémmel (vagy tejföllel), majd szórjuk rá a hagymát és a szalonnát.

Sütés:
210 fokra előmelegített sütőben (alsó-felső program) 40 perc.

(A sajtot az utolsó 10 percben szórjuk csak rá)

Fontos megjegyzés: Ha nagyobb tepsiben sütjük, akkor a széle megfog barnulni, és inkább egy magyaros pizzához hasonló ropogós szélű finomságot fogunk kapni, mint egy puha kenyérlángost, ezért fontos, hogy ugyanakkora tepsiben süssük, mint a tészta mérete, hogy a széle ne barnuljon meg, úgy, mint a fenti képen a bal felső sarokban. 🙂

1 adag kenyérlángos (FELTÉT NÉLKÜL) üresen:

Energia: 282 kcal
zsír: 12 g
szénhidrát: 26 g
rost: 16 g
fehérje: 9,3 g
só: 1,4 g

******************

Szafi Free TOJÁSMENTES, gluténmentes vegán kenyérlángost így tudtok készíteni: RECEPT ITT!

FIGYELEM! Az ételek tápanyagtartalma (a lisztkeverékek/összetevők tápanyag változása miatt) eltérhet/változhat a receptben megadott tápértéktől!
Ezért a webshopban megadott tápértékekkel kérlek ellenőrizzétek a számításokat, mert nem tudom az összeset (több ezer recept) folyamatosan átszámolni és frissíteni!

Köszönöm! Szafi :)

3 hozzászólás

  1. Szia Szafi! Ebből a mennyiségből hány adag készül? A kalória érték miatt kérdezem.

  2. Szia! A tojást, a 3 db M-eset mivel tudom helyettesíteni? Köszönöm!

Hozzászólás írása

Receptkereső

MEGTALÁLHATÓAK VAGYUNK

Twitter Facebook Google Plus Instagram RSS Feed Pinterest

ALAPANYAGOK JÓ ÁRON…