Arany lenmaglisztes, szénhidrátcsökkentett, diós-lekváros papucs (gluténmentes, tojásmentes, szójamentes, tejmentes, hozzáadott cukortól mentes, paleo)

Gluténmentes, szénhidrátcsökkentett paleo, diós-lekváros papucs

A receptet köszönjük Julika kolléganőnknek!

Arany lenmaglisztes, szénhidrátcsökkentett, gluténmentes paleo lekváros papucs

Nagyon finom lett!
Roppanós, belül puha, pillekönnyű, lukacsos tésztájú. Sütés alatt nagyra nőnek, nincs mellékíze.

Tészta hozzávalói:

Töltelék hozzávalói:

Sütés előtti kenéshez:

Tetejére:

  • 10 db felezett dió

A kenéshez használt lekvár és dió el is hagyható.

Tészta elkészítése:

Külön edénybe mérjük ki a folyékony és a száraz hozzávalókat. Ezután öntsük őket egybe és gyúrjuk össze.

Pihentessük, míg a tölteléket elkészítjük.

Töltelék elkészítése:

Keverjük össze a száraz hozzávalókat, majd adjuk hozzá a lekvárt és dolgozzuk össze.

Lisztes felületen gyúrjuk át a tésztát, majd nyújtsunk belőle egy 0,5 cm-es lapot.

Vágjunk a tésztából összesen 10 db 9×9 cm-es kisebb négyzetet.

A közben leeső részeket addig gyúrjuk és szabjuk ki újból, míg az összes tészta elfogy.

Osszuk el a közepükre a tölteléket, majd hajtsuk egymásra a két szemben lévő sarkait. (Kicsit vizezzük meg a tésztasarkokat, így jobban összeragadnak.)

Végül rakjuk őket sütőpapírral borított tepsire, majd kenjük le a lekvárral és nyomjuk bele a fél diókat.

Sütés:

200 fokra előmelegített sütőben, alsó – felső programon 35 perc. (Erősebb sütőben 30 perc is elegendő lehet.)

Vegyük ki őket a tepsiből és rácson hűtsük ki.

A 10 db papucs súlya kihűlve, a tetejére használt dió nélkül 522 g.

Beltartalmi értékei darabonként, a tetejére használt dió nélkül:

  • Energia: 178 kcal (rosttal számítva)
  • Fehérje: 4,5 g
  • Zsír: 12,5 g
  • Szénhidrát: 9,8 g

Beltartalmi értéke 100 grammban:

  • Energia: 341 kcal (rosttal számítva)
  • Fehérje: 8,6 g
  • Zsír: 23,9 g
  • Szénhidrát: 18,8 g

 Update (Ti készítettétek):

Péterné Károlyi Zsuzsanna diós fahéjas tekercset készített belőle. Ezt írta róla: “Papucs helyett tekercsként készítettem el, és +szórtam rá fahéjas eritritet. Isteni fincsi lett, próbáljátok ki.” (Szafi Reform fahéjas eritrit ITT!)

Gluténmentes, szénhidrátcsökkentett diós tekercs

FIGYELEM! Az ételek tápanyagtartalma (a lisztkeverékek/összetevők tápanyag változása miatt) eltérhet/változhat a receptben megadott tápértéktől!
Ezért a webshopban megadott tápértékekkel kérlek ellenőrizzétek a számításokat, mert nem tudom az összeset (több ezer recept) folyamatosan átszámolni és frissíteni!

Köszönöm! Szafi :)

Hozzászólás írása

Receptkereső

MEGTALÁLHATÓAK VAGYUNK

Twitter Facebook Google Plus Instagram RSS Feed Pinterest

ALAPANYAGOK JÓ ÁRON…