Szénhidrátcsökkentett, gluténmentes zöldséges-sajtos paleo párnák (tejmentes, szójamentes)

Gluténmentes, tejmentes, szójamentes, paleo zöldséges párna recept

A receptet köszönjük Julika kolléganőnknek!

Sajtos-zöldséges, gluténmentes párna

 Nagyon puha, nagyon könnyű, laza szerkezetű, mellékízmentes a tészta.

A nyers tésztával öröm dolgozni, annyira könnyen kezelhető.

Próbáljátok ki, nem fogjátok megbánni! 🙂

Tészta hozzávalói:

Töltelék hozzávalói:

Először készítsük el tölteléket:

  • Öntsük a vizet egy kisebb edénybe, rakjuk bele a hagymát és pároljuk 5 percig.
  • Ezután adjuk hozzá a spenótot, a fűszereket és főzzük addig, míg a levél összeesik ( 1 -2  perc lesz )
  • A végén hűtsük langyosra, majd keverjük bele a sajtot, a tojást és sonkát, és teljesen hűtsük ki

Ezután készítsük el a tésztát:

  • Mérjük ki és külön edénybe keverjük össze a folyékony és a száraz anyagokat.
  • Öntsük egybe őket és gyúrjuk össze
  • Pihentessük a tésztát 10 percig.

Addig béleljünk ki sütőpapírral egy tepsit és készítsük elő a tölteléket, a szóráshoz a magvakat valamint a kenéshez használt tojást.

Ha letelt a pihentetési idő, lisztes felületen gyúrjuk át a tésztát és nyújtsunk belőle egy 40 * 20 cm-es lapot.

Vágjuk hosszában ketté és az így kapott részeket osszuk 4-4 kisebb lappá. (Összesen 8 db nagyobb lapot kell kapnunk.)

(Vagy elkészíthetjük így is: nyújtsunk az átgyúrt tésztából egy 8 mm-es lapot és 8,5 cm-es kerek formával szúrjunk összesen 14 db- ot belőle.)

A kisebbek esetén a leeső részeket addig gyúrjuk újból, és szaggassuk ki, míg az összes tészta elfogy.

Betöltése mindkét módon:

Gluténmentes, szénhidrátcsökkentett, zöldséges párna

Osszuk el a tészták közepébe a tölteléket, majd hajtsuk egymásra a két szélét és szorosan zárjuk össze. (Egy kisebb villával is összenyomhatjuk, de ennek a mintája sütés közben eltűnik.)

Ha mindegyikkel kész vagyunk, rakjuk őket a tepsire.

Egy éles késsel vágjuk át egy kis részen a felső tésztát, hogy a sütés közben keletkező gőz távozni tudjon belőle.

Kenjük le őket a félretett tojással és szórjuk meg a magokkal.

Sütés:

200 fokra előmelegített sütőben (alsó – feslő program) 40 (a kisebbeknek), illetve 45 perc a (nagyobbaknak).

Súlyuk kihűlve 556 g lett.

Beltartalmi értékei darabonként, a magvak nélkül (8 db- ra számolva):

  • Energia : 143,6 kcal-rosttal
  • Fehérje: 8 g
  • Zsír: 6,4 g
  • Szénhidrát: 7,7 g

Beltartalmi értékei 100 grammban, a magvak nélkül:

  • Energia: 206,7 kcal-rosttal
  • Fehérje: 11,5 g
  • Zsír: 9,2 g
  • Szénhidrát: 11,7 g

Beltartalmi értékei 14 db-ra számolva magvak nélkül:

  • Energia: 82,1 kcal-rosttal
  • Fehérje: 4,6 g
  • Zsír: 3,7 g
  • Szénhidrát: 4,4 g
Beltartalmi értékei darabonként, TÖLTELÉK NÉLKÜL (8 db- ra számolva):
  • Energia: 111 Kcal.  – rosttal együtt
  • Fehérje: 5,1 g.
  • Zsír: 4,8 g.
  • Szénhidrát: 6,5 g.

Beltartalmi értékei darabonként, TÖLTELÉK NÉLKÜL (14 db- ra számolva):

  • Energia: 63,4 Kcal.  – rosttal együtt
  • Fehérje: 2,9 g.
  • Zsír: 2,7 g.
  • Szénhidrát: 3,7 g.

Gluténmentes, zöldséges párnák

FIGYELEM! Az ételek tápanyagtartalma (a lisztkeverékek/összetevők tápanyag változása miatt) eltérhet/változhat a receptben megadott tápértéktől!
Ezért a webshopban megadott tápértékekkel kérlek ellenőrizzétek a számításokat, mert nem tudom az összeset (több ezer recept) folyamatosan átszámolni és frissíteni!

Köszönöm! Szafi :)

Hozzászólás írása

Receptkereső

MEGTALÁLHATÓAK VAGYUNK

Twitter Facebook Google Plus Instagram RSS Feed Pinterest

ALAPANYAGOK JÓ ÁRON…